zondag, april 10, 2011

Marathon Rotterdam

Net op tijd wakker geworden op deze zonnige Zondag om de start van de Rotterdam Marathon te zien op tv. Er wordt een kanon af geschoten en 12.000 personen komen in beweging. Een mooi gezicht die deinende massa die over de Coolsingel richting Erasmusbrug galoppeert. De commentators bestaande uit een beroeps prater en een voormalige marathon loper vertellen over de het sterke deelnemers veld en de hazen. Ongelooflijk snel passeren de koplopers de diverse punten die ik in de stad herken. Na het passeren van Zuidplein ben ik even de weg kwijt maar wanneer ze de laan van zuid weer opdraven weet ik weer waar ze zijn. Ook het stuk rond de Kralingse Plas is niet direct herkenbaar, maar daar ben ik dan ook al jaren niet geweest. Leuk om je stad zo van uit de lucht en van af de motor te zien. Vele malen zie ik een map op de fiets met een groot reclamebord voor keukens op de achtergrond keihard mee fietsen. Wat een conditie moet die man hebben. Wanneer de kopgroep van uit Kralingen weer de Coolsingel op draaien, zijn er nog maar twee man aan kop. wat een snelheid. Van uit de lucht is goed te zien dat ze met twee stappen een volledige parkeer plaats passeren. Dat zijn geen stappen meer maar sprongen. Geweldig. En wanneer ze de eindstreep gepasseerd zijn en een shirt hebben aangetrokken staan de twee mannen met een brede lach op hun gezicht. Als of ze net even de hond hebben uit gelaten. Wat een uithoudingsvermogen. Ik heb met genoegen naar deze marathon gekeken. Na de finish heb ik de TV uit gezet de kids moeten nog huiswerk maken.

Geen opmerkingen: