zaterdag, april 30, 2011

CD Lisa Hilton - Underground

CD Lisa Hilton - Underground
Recent ontving ik het nieuwste album van de bekende en hoog gewaardeerde pianiste, componiste en bandleider Lisa Hilton. Zij heeft voor haar vijftiende album, wederom samen gewerkt met een groep ervaren top Jazz musicanten, waaronder: Larry Grenadier/bass, Naheet Waits/drums en J.D. Allen/tenor sax.

Het album heet Underground, Lisa is een fann van traditionele jazz, maar beperkt zich hier niet toe. Geinspireerd door Miles Davis, Jelly Roll Morton, of Muddy Waters, weet zij met behoud van het tradionele een eigen sound te creeren die vertrouwd maar toch nieuw aanvoelt voor het jazzpubliek.
De vrolijke en energie gevende klanken, liggen prettig in het gehoor. Het is een vers nieuw geluid dat luisteraars van alle leeftijden zal aan spreken en de buitengewone talenten van de bandleden tot zijn recht laat komen. Het album verscheen op 25 april 2011 en bevat de volgende nummers:

1 Underground
2 Boston + Blues
3 Jack & Jill
4 Someday, Somehow, Soon
5 Just A Few Minutes Past Midnight
6 B Minor Waltz
7 Blue Truth
8 Come and Go
9 Someday, Somehow, Soon (extended)

Al hoe wel het al jaren geleden is dat ik radio programma's presenteerde via de Rotterdamse kabel, houden een paar artiesten mij nog in hun verzendlijst. Wat ik zeer waardeer, want muziek is meer dan geluid alleen. Het beinvloed je gemoeds toestand, maakt je blij of melancholiek, het neemt je mee terug naar het verleden omdat het herinneringen oproept en begeleid je in het heden. Deze heerlijke CD met uplifting invloeden maakt mijn dag in ieder geval weer helemaal goed!

Geen opmerkingen: