donderdag, april 21, 2011

Een krant

Deze ochtend ben ik thuis, pas vanmiddag ga ik naar kantoor in Rijswijk en laat in de middag heb ik nog een gesprek in Zoetermeer. Eerst de kids naar school gebracht; ze hebben paasontbijt. Ik mocht geen foto maken, dat doet de meester wel. Dus weer naar huis gewandeld. In de brievenbus tref ik een krant. De Havenloods. Normaal gaat die bij ons ongelezen de bak in, maar vandaag blader ik hem toch maar even door. Ik ga met mijn ogen over de paginas en hier en daar lees ik een stukje. Er komen nieuwe paaltjes en lezers mochten een naam bedenken: Pleurispaaltje, Rotterdammertje, Heipaaltje, Ventieltje.... en het is geworden: Kegelbinkie. Tja. zouden ze nu alle paaltjes in Rotterdam gaan vervangen? Wat gebeurt er met de wirwar aan oude paaltjes? En wat kost dat wel allemaal.
Door bladeren maar weer. Het Maasstad ziekenhuis op de nieuwe Zorgboulevard opent zijn deuren op 17 mei. Op 24 april zend TV Rijnmond de documentaire "De Meiden van Chica Radio" uit, beide zaken noteer ik in mijn agenda. Het enige artikel wat verder nog mijn aandacht trekt is een bericht dat een aantal uitkeringen voorttaan niet meer op de 15de maar op de 23 ste van de maand zullen worden overgemaakt. Geadviseerd wordt om te controleren op welke datum je automatische betalingen plaats vinden en deze datum indien nodig aan te passen. "Uitkering? Woonlasten later overmaken" is de titel van het artikel. Ik heb gelukkig geen uitkering, maar ik vindt het toch een slecht advies: Volgens mij kun je beter alles op het laatste moment over maken. Pak je eventueel nog een paar microcent rente extra. Mits je je saldo positief weet te houden, en dat lukt zelfs met een salaris niet altijd.
Genoeg gelezen, tijd voor een kopje thee. En zodirect nog even op internet kijken, want een van de kids had het gisteren over een Alien die in Rusland gevonden was. Vast een tsjunami slachtoffer uit fuckasima zei ik, maar ze konden er niet om lachen.

Geen opmerkingen: