woensdag, april 13, 2011

7 pitjes

De laatste weken eet ik iedere dag een appel, de pitjes stop ik in een papiertje en neem ik mee naar huis. Vandaag had ik 7 pitjes. Aan de reling van de galerij hangt een plantenbak met een allegaartje aan op komende sprietjes. Dit is de bak waar in we alle oude zaadjes en pitjes uit de terug gevonden zakjes hadden gestrooid. Zo te zien komen alleen de afrikaantjes op. Afrikaantjes zijn hardnekkig en bijna niet kapot te krijgen. Ze ruiken ook lekker. De vogels hebben zich aan het meeste in de bak te goed gedaan. Nu strooi ik de pitjes uit de appels er steeds bij en giet het restant uit mijn water fles in de bak. Misschien wordt het toch nog wat. Als kind heb ik eens een meloenen pit in een bloempot van mijn moeder gestopt en daar kwam toen een plant uit met harige bladeren. Dat was wel lachen, want ma wist van nixs. Dus nu zeg ik ook niets tegen mijn vrouw: groeit er straks een appel boom op de galerij.

Geen opmerkingen: