woensdag, mei 01, 2013

MRI alvleesklier

MRI Vandaag was het tijd voor mijn jaarlijkse controlle van mijn alvleesklier. Dat gaat op twee manieren. Vandaag met een MRI en in de loop van de maand gaat er ook nog een EndoEcho gemaakt worden. Zo kunnen beide resultaten vergeleken worden en goed in de gaten gehouden worden hoe het met dit orgaan gaat. Al jaren neemt mijn lichaam geen B12 vitamine meer op uit mijn voedsel, of dit komt omdat ik ooit aan mijn darm ben geopereerd, of ergens anders door, weten we niet. Maar ik krijg iedere maand een injectie met B12 en ik voel me daar prima door. De alvleesklier is het orgaan dat de B12 opslaat en verdeelt door het lichaam. Dit is een van de moeilijkst bereikbare organen in het lichaam om dat het diep achterin ligt. Eventuele afwijkingen zijn dan ook moeilijk te behandelen. Door het goed in de gaten te houden, kan bij een eventuele afwijking in een vroegstadium iets verzonnen worden. Ik melde mij van morgen op de mri afdeling. Dronk twee grote bekers annanassap en lag daarna geruime tijd in de smalle koker. Adem in, Adem uit, niet meer Ademen, door Ademen. Pfff wat een gedoe. Thuis gekomen eerst snel mail gelezen, en daarna een paar uur naar bed. Vanavond Dr Who kijken op TV en morgen weer naar het werk.

Geen opmerkingen: