zondag, mei 26, 2013

Laptop HP 635 defect HELP?

Ik heb een probleem met  mijn HP635 laptop. Een paar dagen geleden zette ik hem aan en kwamen er windows updates. Op een gegeven moment ging hij spontaan uit. Ik deed hem weer aan en toen kwam er een melding over opstart herstel. Na 2 uur wachten stond nog steeds het Windows7 logo te knipperen. Toen toch maar uit gezet. Geprobeerd in veilige modus op te starten, maar ook hier blijft hij in het start scherm staan. Via de bios een HD test gedaan en het advies kwam om de harddisk te vervangen. Tja, nooit geen backup gemaakt natuurlijk en ik wilde wel mijn fotos en filmpjes terug. Daarom de harddisk er uit gehaald en via een satakabel als extra schijf in een desktop gehangen. Zo kon ik een deel van mijn data er van af copyeren naar een externe HD. Gered!
(PAS OP, NU volgt technische blabla, niet gehinderd door enige kennis.) Vervolgens via diskmanagement de laptop harddisk benaderd. Ik dacht, met een format gaat hij het misschien weer doen.... 
Eerst de partities verwijderd, er waren er 3. Een nieuwe partitie aangemaakt, en geprobeerd die te formatteren. Dat bleef in een loop staan en kwam niet af. De disk is dus echt kaduuk. Toch maar in de HP635 terug gezet en geprobeerd met een windows7 cdrom op te starten; Je hoort de disk-spinnen, maar het scherm blijft wit. Ook kom ik niet meer in de bios. Daarom een sata diskje uit een andere HP laptop gehaald ( ander model ) en in de hp635 gezet. Zelfde resultaat. Toen schoot in mijn geheugen dat vroeger bij Compaq het bios op de harddisk stond in plaats van op een chip van het moederboard. En aangezien HP nu Compaq is... Oei. Dat zou betekenen dat als ik een andere hd koop, de laptop het toch niet gaat doen. Ik heb immers geen recovery cd. Daarom mijn vragen: Waarom krijg ik geen beeld, terwijl ik van cd start. Waarom kom ik niet in de bios, zat de bios van de HP635 op de harddisk? Weet iemand waar ik een recovery cd voor deze laptop kan downloaden? Hij is van november 2011 dus helaas buiten garantie. Alle advies welkom.

Geen opmerkingen: