donderdag, december 22, 2011

Snel bus 270

Normaal reis ik via AlexanderPolder met de trein naar Gouda en daar stap ik over op de stoptrein naar Zoetermeer. Maar met de nieuwe dienst regeling sluit de overstap op Gouda  niet meer lekker aan en sta ik steeds een kwartier te wachten op het perron in Gouda. Tijd voor een alternative route: via OV9292.nl kwam ik er achter dat ik ook de metro naar Beurs kan nemen en daar de nieuwe E lijn naar Westpolder, alwaar van Q-buzz een snelbus 270 naar Zoetermeer heeft. Vandaag maar eens uitgeprobeerd. Volgens de planner zou ik om 7.49 op beurs in de E lijn stappen. Ik was er vroeger en had dus een metro eerder. Geen probleem dacht ik, want dan ben ik ook wat eerder op Westpolder. Ik heb nog niet eerder van E lijn gebruik gemaakt en bekeek de route en de stations dan ook goed. Station Blijdorp is het diepste station van Rotterdam, dat bekijk ik nog wel eens apart.  Verder was ik benieuwd wat er nog te zien zou zijn van oud-station Wilgenplas: niets dus. Veel te donker buiten op dit tijdstip. Omdat ik iets eerder was dan de bedoeling, kwam ik om 8.55 ( in plaats van 8.04 ) aan op Westpolder. Met de meute mee gelopen en zo de bus halte gevonden. Om 8.09 zou de bus komen. Nou, deze kwam dus om 7.59 en na instappen reed hij gelijk weg. Veel te vroeg dus. Zo kwam ik om 7.15 aan op Zoetermeer in plaats van 7.25. Wat is het probleem denk je nu? Wel, als ik door toeval geen  metro eerder had gehad, maar de geplande dan was ik om 8.04 aan gekomen op Westpolder, en dan had ik voor niets op de 270 staan te wachten. Want die was dan ( ten onrechte ) al vertrokken geweest. En die snelbus gaat maar 1 keer per half uur....... Tja. Hiermee valt de route via Westpolder dus af als alternatief. Want ik ga niet meer dan een half uur op Westpolder staan wachten omdat de Q-buzz zijn vertrektijden niet correct uitvoert. Vanaf morgen dus weer via Gouda.

Geen opmerkingen: