maandag, december 05, 2011

Geld ligt op straat

Gelukje vandaag; tijdens de tussen-de-middag-wandeling vond ik bij Rokkeveen een muntje van 5 eurocent op straat. Gebeurde dat maar iedere dag. Er staat geen naam op, dus terug geven aan de eigenaar is niet mogelijk. Kortom; een wie-het-vind-mag-het-houden gevalletje. Wat mij wel aan het denken zet. Hoeveel geld zou ik in mijn leven al verloren zijn? Door een gat in mijn broekzak, of net ff naast de portemonee los gelaten en weg gerolt. Dat je je muntjes in je hand hebt op zoek naar een muntje om te passen en hup daar rolt iets uit je hand en je ziet het niet meer liggen? Geen idee. Maar aangezien geld steeds minder waard wordt, moet ik er dus nog heel wat bij vinden om het in balans te brengen.

Zijn jouw financien in balans?

In 2012 gaan we weer meer betalen voor de zorg premie, en gaat het eigen risico om hoog. En wat gaat er met de energie kosten gebeuren? Gelukkig maar dat geld steeds minder waard wordt, dan heb je er niet zoveel last van als alles duurder wordt.

Ja, laat mij maar begroten, dan komt het wel weer goed met europa. Op-zn-Grieks was toch altijd al over-gewaardeerd.

Geen opmerkingen: