woensdag, maart 05, 2008

Naar de Eerste Hulp

M'n nieuwe contactlenzen waren klaar, dus vol goede moet gingen we smorgens naar het oogziekenhuis om ze op te halen. Onderweg er naar toe voelde ik me al niet zo lekker in de auto, maar toen we eenmaal de lenzen hadden betaald en weer op weg waren naar buiten, werd het me allemaal te veel. Kan ik dan helemaal geen stap zetten zonder pijn? Daarom maar de knoop door gehakt en naar de Eerste Hulp/Spoed Opname van het Dijkzigt gegaan, de pijn werd me echt te gek. Er zijn Xray fotos gemaakt, bloed en urine onderzocht etc. De poliepen die vorige week uit mijn dikke darm zijn gehaald, waren opgezonden voor onderzoek, en daar kreeg ik ook de uitslag van. Het waren 'gewone' poliepen, dus niet kwaadaardig, Een hele opluchting. We weten nu in ieder geval wat het allemaal NIET is. Geen nierstenen, buikbreuk of perforatie. Waarschijnlijk komen de buikklachten toch van de dunne darm. Om dit op te lossen is een Dubbel Ballon Gastroscopy nodig, die is nu aangevraagd en vind naar verwachting binnen 2 a 3 weken plaats. Voor de tussen tijd heb ik extra sterke pijnstillers en een vezeldrank gekregen.
De rug klachten zijn volgens de internist niet gerelateerd aan de buik klachten, omdat ik al langer last heb van mijn rug dan van mijn buik. Fysiotherapie bestaat bij rug klachten vaak uit training van de buikspieren, maar omdat ik buik klachten heb kan dat niet. Ik sta nu ook op de wachtlijst bij Fysio, maar die zal dus heel voorzichtig moeten zijn. Ik sta voor de Gastro ook op de inval-lijst, dit houdt in dat, wanneer iemand anders af belt, ik in diens plaats kan. Het is dus goed mogelijk dat ik smorgens gebeld wordt en dat ik de volgende dag moet komen. Ik zit behoorlijk in de lappenmand. De mannen van BNA computers belden dat de bestelde pc opgehaald kon worden, schoonpapa heeft dat voor ons gedaan. Ik heb hem gelijk die avond voor onze kleine knul aan gesloten. Morgen maakt schoonpapa het bureautje in orde.

Geen opmerkingen: