zondag, februari 03, 2008

Belasting

Het is weer tijd voor de jaarlijkse belasting aangifte. Je moet dan allerlei dingen bij elkaar zoeken. De jaaropgaaf van mijn werkgever, het premie overzicht van de ziekten kosten verzekering, de giro en bank afschriften waar het saldo van 31 december op staat en de ontvangen en betaalde rente daar over. Natuurlijk ook de papieren van de voorlopige teruggaves en de toeslagen. Een heel gedoe. Nou moet je weten dat ik gewoon een doos in de kast heb staan, waar ik alle rekeningen, afschriften en bonnetjes in gooi. Doos om kieperen en de benodigde papieren zoeken. Vervolgens alles weer in de doos wat niet nodig was, en dicht tapen. Doos op de vliering smijten en een nieuwe doos neer zetten voor alles van dit jaar. Morgen neem ik de benodigde papieren mee naar de zaak om te copyeren en dan leveren we het dinsdag in bij onze boekhouder. Die verzorgt verder de aangifte. Dat is wel zo fijn. Het gebruiken van een boekhouder komt nog uit de tijd dat ik een eigen bedrijfje had en ik geen wijs kon uit alle die maandelijks in te vullen paparassen. Het bedrijfje is er allang niet meer, en werk ik "gewoon in loon dienst", maar het is zo wel gemakkelijk. Benieuwd wat ik dit jaar terug krijg.

Geen opmerkingen: