maandag, februari 11, 2008

Alweer de Ketel leeg. 0 Bar

Vanmorgen steenkoud in huis, en geen warm water uit de kraan. Nee he, dacht ik gelijk, weer de ketel leeg En inderdaad, de letter F stond weer te knipperen op de thermostaat in de kamer. Nou komt dinsdag mijn schoonvader een hangkast in de slaapkamer ombouwen naar leg kast, en ik had planken daarvoor op de overloop gezet. Natuurlijk precies voor die deur waar de ketel achter hangt. Dat was dus een goed begin van de dag. Eerst al dat hout opzij, 3 bananen dozen met boeken er uit en 2 verhuisdozen met paparassen. Emmer gehaald in de keuken. Nou eerst de slang aan de kraan, slang in de emmer, water er door laten lopen zodat er geen lucht meer in de slang zit. Bijvul nippel opendraaien, slang aan sluiten en vervolgens de water kraan en de nippel open zetten. Er spuit water tegen de muur. Ring aan draaien. En ja hoor de druk loopt op, maar bij 1.5 bar stopt het. Ik tel tot 60 en nog loopt het niet verder op. Nou klaar er mee hoor. Kranen dicht, los koppelen, slang leeg laten lopen in de emmer. Oprollen ( toch weer water over de vloer ). Emmer leeg mieteren in de plee. Emmer weer in de bad kamer zetten. Wat een ochtend. De vloer is nat, dus de dozen kunnen niet terug. De oude kachel vulde ik 1 maal per jaar. Wat een bud systeem. Toch nog maar een keer bellen naar de woningbouw.

Geen opmerkingen: