vrijdag, februari 08, 2013

Laptop, deel 1

Afgelopen Maandag kwam er een vriendelijke collega van de interne automatisering langs om mijn laptop te herstellen. Het malle ding wilde geen internet paginas met java meer weer geven. En het lukte me niet de java opnieuw geinstalleerd te krijgen. Ook het helemaal opnieuw "inspoelen" van de laptop via het netwerk lukte niet: een of andere ip port melding. Effin er kwam dus professionele hulp op lokatie. Ook deze lukte het niet de laptop van een vers besturings systeem te voorzien en uit eindelijk nam hij de laptop dus maar mee naar IJsselstein. Altijd blijven lachen is mijn motto, maar toen ik de volgende dag de laptop terug kreeg was ik al snel wat minder blij. Toen ik de muis aansloot kreeg ik een schermpje voor het invoeren van het administrator password. Dat heb ik natuurlijk niet. Gelukkig was de IA man er nog en hij vulde het wachtwoord in. USB stick aangesloten en weer een password prompt. Ik kan toch niet voor alles wat ik aansluit iemand laten langs komen voor het invoeren van een password. De IA man verzekerde mij: alles zou in orde komen. De volgende dag kreeg in een popup dat "jucheck" wilde draaien. En ja hoor, weer een admin password verzoek er achter aan. Dan maar niet. Er de hele week zo mee gewerkt en in eens zag ik een vlaggetje met een rood kruisje rechts onder in. Ik daar op geklikt en wat blijkt: Er is geen virus scanner geinstalleerd. Gloeiende gloeiende. Maar weer gebeld naar Helpdesk te Assen. Terug gebeld geworden door IA IJsselstein. De laptop gaat vervangen worden. Volgende week wordt ik gebeld als hij klaar staat. Ach ja. Kan gebeuren.

Geen opmerkingen: