zondag, september 18, 2011

Elf Fantasy Kasteel tuinen te Arcen

Deze zaterdag gingen we niet naar de Pokemonkaart club. Want we gingen naar de Kasteel tuinen in Arcen, daar werden de Elf Fantasy dagen gehouden. Hier komen veel mensen naar toe die zich verkleden als een figuur uit een Sage, TV serie, Computer spel of strip verhaal, kortom als een fantasie figuur. Ook veel mensen in middel eeuwse kleding, prachtige jurken. maar ook elfjes, bosheksen, orks en vampieren. Kijken en bekeken worden onder tussen genieten van de prachtige omgeving en de vele hapjes, drankjes, boeken en kleding kraampjes. K had een dracula pak aan, M een kasteeljurk en ik had gekozen voor een Lambiek outfit. Ik had er zelfs een snor voor laten groeien!

We reden er ongeveer twee uur over van uit Rotterdam naar Limburg. M haar pruik kwam een paar keer vast te zitten in haar oorbellen, en ik vond mijn strikje wel erg strak zitten. Maar goed je moet er wat voor over hebben. Op de parkeer plaats maakten we onze outfits kompleet, M deed haar onderrok aan, K zijn handschoenen en ring, en ik haalde mijn bolhoedje uit de achter bak. Na controlle van de toegangs kaarten mengden we ons onder de aanwezigen. Menig kraampje hebben we bekeken, hele leuke beelden, kleding, doosjes, etc. Hier en daar was het gras erg drassig, maar gelukkig heeft het niet geregend.

Na een tijdje was M de pruik zat, die hebben we toen in de rugzak gedaan en even later heeft ze een leuk hoedje gekocht. Dat stond eigenlijk veel leuker dan die pruik. De kasteel tuinen waren veel uitgebreider dan we verwacht hadden, er waren verschillende themas, zo liepen we een kronkel pad af dat zelfs onder watervallen door ging, en was er een Japanse tuin en een Bamboe Bos. Hier zou je ook uren kunnen dwalen als er geen Elf Fantasy is.

Onderweg kwamen we ook nog een Pikachu tegen. Dus toch nog een beetje Pokemon op deze zaterdag. We hebben een lekker stuk Limburgse Vlaai gegeten, koffie en thee gedronken en een geweldig leuke, maar vermoeiende dag gehad. Tegen tien uur waren we terug in Rotterdam.


Lijk ik op Lambiek?
Lijk ik op Lambiek?
Kelly in Arcen
K in Arcen

Geen opmerkingen: