zaterdag, april 28, 2007

Zoetermeer en meer.

Collegas lezen regelmatig dit blogje, en nauw kreeg ik de vraag, "waarom schrijf je nooit iets over ons?" Tja, ik weet dat een andere collega met een blog ontslagen is om dat hij uitgebreid beschreef hoe hij zijn collegas het liefst een kopje kleiner zou maken. Nou heb ik geen hekel aan mijn collegas ( niet aan allemaal of iemand specifiek ), maar toch ben ik maar liever voorzichtig. Er moet wel brood op de plank, en van bloggen kun je niet vreten. Maar wat gebeurt, we zijn met de club een avondje uit eten geweest. Op vrijdagavond in Zoetermeer. En daar kan ik natuurlijk wel probleem loos over schrijven. Die avond namen we afgescheid van een handvol collegas die elders ingezet zijn of worden. Er was voor hen gecollecteerd en van deze centje was voor ieder een presentje gekocht. Het uitje werd betaald door het regio kantoor. En wat hebben we gedaan? Eerst een drankje, bitterballen, en toen een uurtje poolen. Omdat ik daar niets van kan, liep ik wat rond met het foto toestel van een collega en maakte flink wat fotos. Later haalde toch iemand me over om een stootje te wagen. Alles bleef heel, maar ik kreeg geen enkele bal in de putjes. Die dingen kaatsten niet. Na een uurtje gingen de lichten boven de tafels uit, en werden we naar de volgende ruimte gestuurt. ETEN. Eerst gingen we buiten zitten, al weken van te voren hadden we op een keuze lijst ingevult wat we wilden eten, en natuurlijk wisten de meesten niet meer wat ze gekozen hadden. Tja. Gelukkig had de fieldmanager-res een lijstje bij zich en die zorgde er voor dat een ieder moest op eten wat hij/zij besteld had. Effin ik had als vooraf je gekozen voor Gedroogde Ham met Meloen. Tja een klein vierkant bordje met 3 lapjes ham, 2 stukjes meloen en 2 stukjes ander fruit, en een berg derde wereld gras, er was ook nog wat om heen gegoten. ( bruine saus? ) Er werd flink wat afgelachen en natuurlijk werd de tauwgee/gras/heggetakjes al snel van bord naar bord over geheveld. Al snel had ik de meloen en ham op. De rest ging weer mee terug naar de keuken. Het werd snel kouder buiten en we mochten naar binnen voor de volgende gang. De Hoofdschotel. Gemarineerde kip op spies met patat en garnituur voor mij. Ik ben dol op kip. Tja, weer een 4 kant bord, deze keer van een flinke maat, met 22 patatjes, weer van die graszooi, en eerlijk is eerlijk een flinke spies met kippevlees. Dus toch de buik nog vol. Ook nu werden er weer volop fotos gemaakt. We wisselden een paar maal van zit plaats, en kregen vervolgens ons toetje. Appelgebak met slagroom. Tja, drie plakjes appel aan elkaar gesmolten in de oven, een bolletje ijs, een bolletje slagroom en 1 kers, op een vierkant wit bordje. Dat was snel op. ( geen gras er bij; een wonder! ) Oh ja, dance, er was ook muziek en een klein dans vloertje. Daar dansten wat kinders, uitgelubberde moeders en een jarige 70-tiger, die gefeliciteerd werd. Tijdens meatloafs paradise bij the dashboard light zongen de dis-genoten mee, en tijdens michael jackson ging er iemand de bekende beweging doen, viel nog mee dat hij niet op de stoel klom. Dus flink gelachen. Bij voort during werden ons drinken aan geboden, gedurende de hele avond, dus dat was wel netjes verzorgt. Later gingen we nog naar het tennis gedeelte om bij een (imitatie-) open haard afscheid te nemen van de vertrekkers, de cadeautjes te overhandigen en de bekende toespraken ( Oh wat heb ik een fijne tijd gehad, en veel geleerd, bedankt, nergens zo leuk, nooit vergeten, warme deken, ervaring top, weet je nog toen ik kwam, en wat is het allemaal beter en veranderd, etc etc. Jawel, ze meenden het en het klopt ook. Als ik ooit weg ga zeg ik het zelfde ). De cadeautje's ovehandigd, een laatste groeps foto gemaakt. En toen op zoek naar de uitgang. Dat viel nog niet mee, we raakten hopeloos verdwaald in een gingen stelsel met deuren met cyfersloten. HELP een blote man in een kleedkamer. Eindelijk twee mannen lang uit in een stoel. Waar is de uitgang? Tja zei de geinponem, je hebt een beetje verkeert, en helemaal verkeert, en dat laatste zijn jullie. HIj had toen nog niet door dat we met een groep van 20 waren. Dus toen er steeds meer en grotere kerels bij kwamen, wist hij in eens wel de weg. Eindelijk waren we buiten. En konden we naar huis. Het was een leuke avond. Een aantal van de mensen die weg zijn mis ik echt. Maar zoals dat gaat in de ICT je komt elkaar toch weer tegen. Oh ja, ik heb ook nog een foto gemaakt voor mijn andere hobby. Helaas ben ik de template kwijt, dus ik kan hem nog niet daar plaatsen, dus ik doe hem alleen nog even hier. Plus wat van het eten. Fotos van collegas zet ik er niet bij. ( niet iedereen wil graag op het internet op de gevoelige plaat met mij. Haha )

Geen opmerkingen: