vrijdag, april 30, 2010

Sportief hoor

Moe
Ik ben de laatste tijd weer veel te snel moe. Hoogtijd eens iets aan de conditie te doen. Daarom hebben we een hometrainer gekocht. Deze staat nu in de slaapkamer. M gaat er iedere dag minstens een half uur op. Ik zelf om de paar dagen. Het apparaat heeft verschillende programmas, ik kies er een die me op dat moment wat lijkt. Soms wil ik gemakkelijk beginnen en dan langzaam de trap weerstand op voeren, een andere keer juist andersom, en ook berg op berg af berg op berg af, het kan allemaal. Mijn hartslag zit tussen de 90 en 120, de snelheid tussen de 20 en 30. Ik heb niet altijd het geduld ( of de puf ) om het half uur vol te maken. Daarom heb ik besloten in ieder geval altijd door te trappen tot ik 100 cal. verbrand heb. Soms lukt dat in 20 minuten, soms doe ik er wel 35 minuten over. Maar als ik 100 cal heb gebruikt, hoeveel gewicht ben ik dan kwijt en hoeveel is mijn bmi dan verbeterd? Geen idee. Maar ach, ik hoef ook geen bodybuilder te worden. Ik wil me gewoon wat fitter voelen.

Geen opmerkingen: