We werden er behoorlijk sjachie van, de laatste weken viel onze internet verbinding er een paar maal per dag uit. Het arris kastje ging knipperen en ook de (voip) telefoon was dan onbruikbaar.
Erg lastig als je tijdens het telefoneren spontaan weg valt. Eerst maar eens de coax kabel tussen de muur en het modem omgedraaid, ik had ergens gelezen dat dat wel eens helpt. Bij ons dus niet.
Vervolgens een "harde reset", stroom er af en met een balpen in een gaatje een pinnetje in drukken. Helaas, het bleef uit vallen. Wat te doen? Bellen naar UPC en iemand laten langs komen? Ik zag het al voor me: duur kabeltje of een dure versterker aansmeren en geen resultaat.
Daarom Oom A, ( die met de twee rechter gouden handjes ) om hulp verzocht. Oom A belde voor ons naar UPC. Na veel blabla en discussie kreeg hij voor elkaar dat er een binnen monteur zou komen kijken.
Op de afgesproken dag, was Oom A in onze woning aanwezig en ontving de field medewerker van firma C. die de storings diensten van UPC behandelen. De vriendelijk jongeman verving het modem en ook het aansluit kastje aan de muur. Hiervoor moesten wel alle kasten opzij, maar daar heeft hij netjes bij geholpen. Het signaal bleek verder goed. Hij belde naar india om het modem te laten activeren en 24 uur later hadden we weer internet, compleet met uitval. Niets geholpen dus.
Oom A bellen naar UPC. Weer veel blabla, maar hij hield vol en ja hoor, er zou deze keer een buiten monteur komen voor een meting. Op de afgesproken dag was Oom A in ons huis en ontving de vriendelijke buitendienst medewerker van firma I, waar UPC haar bekabelings onderhoud aan heeft uitbesteed. Het regende nogal, dus de mannen werden goed nat tijdens hun onderzoek in de verdeel kast aan het begin van de straat. Er bleken drie connectoren niet goed aangedraaid te zijn. Een binnen komende plug en 2 pluggen van kabels richting de huizen. Deze werden stevig aangedraaid en dat was dat. En ja hoor: Nu hebben we inderdaad weer storings vrij internet. Dankzij de volhardendheid van Oom A. Waarvoor hulde.
Erg lastig als je tijdens het telefoneren spontaan weg valt. Eerst maar eens de coax kabel tussen de muur en het modem omgedraaid, ik had ergens gelezen dat dat wel eens helpt. Bij ons dus niet.
Vervolgens een "harde reset", stroom er af en met een balpen in een gaatje een pinnetje in drukken. Helaas, het bleef uit vallen. Wat te doen? Bellen naar UPC en iemand laten langs komen? Ik zag het al voor me: duur kabeltje of een dure versterker aansmeren en geen resultaat.
Daarom Oom A, ( die met de twee rechter gouden handjes ) om hulp verzocht. Oom A belde voor ons naar UPC. Na veel blabla en discussie kreeg hij voor elkaar dat er een binnen monteur zou komen kijken.
Op de afgesproken dag, was Oom A in onze woning aanwezig en ontving de field medewerker van firma C. die de storings diensten van UPC behandelen. De vriendelijk jongeman verving het modem en ook het aansluit kastje aan de muur. Hiervoor moesten wel alle kasten opzij, maar daar heeft hij netjes bij geholpen. Het signaal bleek verder goed. Hij belde naar india om het modem te laten activeren en 24 uur later hadden we weer internet, compleet met uitval. Niets geholpen dus.
Oom A bellen naar UPC. Weer veel blabla, maar hij hield vol en ja hoor, er zou deze keer een buiten monteur komen voor een meting. Op de afgesproken dag was Oom A in ons huis en ontving de vriendelijke buitendienst medewerker van firma I, waar UPC haar bekabelings onderhoud aan heeft uitbesteed. Het regende nogal, dus de mannen werden goed nat tijdens hun onderzoek in de verdeel kast aan het begin van de straat. Er bleken drie connectoren niet goed aangedraaid te zijn. Een binnen komende plug en 2 pluggen van kabels richting de huizen. Deze werden stevig aangedraaid en dat was dat. En ja hoor: Nu hebben we inderdaad weer storings vrij internet. Dankzij de volhardendheid van Oom A. Waarvoor hulde.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten