En daar was dan weer de monteur. In het telefoon gesprek van Oom A met de UPC service dienst was afgesproken dat er een monteur zou komen om de instellingen goed te zetten. De monteur kwam echter met een geheel andere oplossing: een ander model modem. de EPC3925 werd vervangen door een Sisco3212. Want zo vertelde hij, u heeft zelf een wifi router staan, en dan mag er geen modem met ingebouwde wifi voor staan, want ook als van die de wifi uit staat krijgt u dhcp problemen. Ach So, ja ja. Effin modem geplaatst, naar India gebeld en met een vriendelijk "over een uurtje gaat hij het doen" vertrok meneer weer. Na uren zonder telefoon en internet lukte het tegen drie uur om met de laptop op wifi in te loggen. De pc met kabel zag echter geen netwerk. Alles maar gewoon uitgezet, stroom er af. Kwartiertje gewacht, kabels er uit en er in, reset knop ingehouden, de hele boel weer aan: en ja hoor internet. Voor een half uurtje. Toen viel alles weer uit. En blijft uit vallen. Ook deze oplossing is het dus niet. Oom A weer gebeld naar de helpdesk. Aan staande Maandag komt er een buiten monteur het signaal in de kast meten. Volgens mij zou dat eerder deze week al gebeuren, maar de man die toen kwam mat alleen binnen en verving ook het modem. Ben benieuwd wat er nu dan Maandag gaat gebeuren. Van enige structurele aanpak merk ik weinig, iedere volgende monteur heeft geen idee wat de vorige gedaan heeft, of wat er afgesproken is met de service desk. Zeg maar rustig: "ze doen maar wat".
Geen opmerkingen:
Een reactie posten