Tadaa, de afgelopen 2 weken hadden we (weer) regelmatig een instabiel internet. Het werd steeds erger. De laatste dagen waren we minimaal 8 keer per dag de verbinding kwijt. In eerste instantie kwam de verbinding na een paar minuten vanzelf weer tot stand, maar de laatste dagen moesten we de kastjes steeds uit en dan weer aanzetten. Er komt geen foutmelding, maar zowel draadloos, als op de pc-met-kabeltje krijg je bij het openen van een internet pagina de melding dat je geen netwerk hebt. Eerst maar eens op de draadloze sitecom ingelogt en alle computers een vast ip adres gegeven. Dat leek eerst te helpen, maar niet voor lang. Omdat we in het verleden al een soort gelijk probleem hebben gehad, dat met de hulp van Oom A door UPC was opgelost, maar eens aan Oom A om raad gevraagd. Deze belde naar UPC en gisteren kwam er een jongeman de verbinding meten. Het signaal was natuurlijk ok, dat zul je altijd zien. Maar goed, hij verving het modum. We kregen een Cisco EPC3925. Helaas viel s'avonds de verbinding toch weer 1 keer uit. Gloeiende gloeiende. Het kastje nog maar eens goed bekeken. En wat blijkt, dit modum is er een met wifi er in. De ssid en wpa stonden er op. Dus 1 laptop verbinding laten maken met de cisco en de andere "gewoon" met de Sitecom. Vannacht een checktool laten draaien: de sitecom verloor 2 maal zijn connectie, de cisco 5 maal. Vreemd, want de sitecom zit achter de cisco, dus het is niet logisch. Komende nacht gaan we het tooltje op de pc-met-kabeltje laten draaien. Die heb ik inmiddels met zijn kabeltje direct in de cisco gestoken. Dat acheelt weer een apparaat er tussen. Maar ik vrees dat het toch weer een gebed zonder einde gaat worden. Persoonlijk verwacht ik toch dat de kabel tussen de verdeelkast en ons huis niet goed is. Dat 'zij-beneden-op-de-hoek' bij het verwijderen van bomen, de kabels hebben beschadigd. Maar hoe het dan bijna een jaar weer goed heeft kunnen zijn kan ik niet verklaren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten