eBay kondigde onlangs de creatie van zo’n 600 microsites ‘eBay neighbourhoods’ genaamd, aan. Het gaat om sociale mini-netwerken gewijd aan een specifiek product (koffie, telefoon, bemeubeling, etc.) waar gebruikers kunnen afspreken, delen, dialogeren en uiteraard kopen en verkopen.
De inhoud gepubliceerd op de generieke site (blogs, gidsen en andere diensten waaronder de zoekmotor) worden beheerd door deze microsites in functie van hun specifieke context. De gebuikers krijgen de kans tussen te komen in zoveel microsites als zij zelf wensen binnen een erg ‘web 2.0’ kader.
Dit project komt er na een moeilijk jaar voor eBay. De onderneming kreeg namelijk te maken met een afname van het aantal bezoeken van 6% tijdens het tweede semester in vergelijking met het eerste semester van het jaar voor producten aangeboden op de site (een daling van 2% op jaarbasis). De afname van het aantal bezoeken is dus een tendens die zich lijkt te bevestigen. Deze microsites zouden bijdragen tot de terugkeer van ontevreden klanten.
De inhoud gepubliceerd op de generieke site (blogs, gidsen en andere diensten waaronder de zoekmotor) worden beheerd door deze microsites in functie van hun specifieke context. De gebuikers krijgen de kans tussen te komen in zoveel microsites als zij zelf wensen binnen een erg ‘web 2.0’ kader.
Dit project komt er na een moeilijk jaar voor eBay. De onderneming kreeg namelijk te maken met een afname van het aantal bezoeken van 6% tijdens het tweede semester in vergelijking met het eerste semester van het jaar voor producten aangeboden op de site (een daling van 2% op jaarbasis). De afname van het aantal bezoeken is dus een tendens die zich lijkt te bevestigen. Deze microsites zouden bijdragen tot de terugkeer van ontevreden klanten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten